Hej 2011 - jag lever!

Så har jag då haft en så kallad "bloggpaus". Men har man i genomsnitt fem besökare varje dag får man nog kalla det vid dess rätta namn istället - abnorm lathet och brist på något vettigt att skriva om.
Något vettigt att skriva om, ja det har jag ju fortfarande inte. Det enda som händer i mitt liv just nu är en jakt på kalorier (eller undvikandet av dem) för att gå ner ett antal "trivselkilon" som jag har lastat på mig mig under det senaste året. Naturligtvis med en markant ökning under deceber. Men sådant är ju fasligt ointressant för andra att läsa om, så jag tror jag skippar det här. Om ni mot förmodan skulle ha något intresse av det här ämnet så kan ni föreställa er mig på gymmet - flåsande, illaluktande och ivrigt klämmande på mina klena armmuskler (fett) för att se om de blivit en aningen starkare.
Men när jag ändå är inne på ämnet så kan jag väl fortsätta i några sekunder till, eller? Jag tänkte vi skulle prata om gymmet, och de människor som frekventerar det. I mitt fall är gymmet Friskis och Svettis, och där uppehåller förutom vi vanliga Svenssons ibland helt fantastiska karaktärer. Alltid män, alltid i 30-årsåldern och alltid med ett sådant där magbälte (ryggbälte, bålbälte, korsett?). De tränar alltid i par, den ena på maskinen och den andra stående tätt intill entusiastiskt flåsade positiva kommentarer som alltid rör den andres utseende.
- Kom igen Roggan, din biceps ser för jävla hård ut mannen, jaaaaaaaa!
eller
- - Kör pååååå, din röv ser sjukt bra ut just nu!!!
Samma män har även en förkärlek för att efter setets slut beundrande klämma på varandras muskler, gärna lår och rumpa och ivrigt diskutera resultatet. Dessa (mitt egna fördomsfulla antagande) ofrivilligt homoerotiska episoder inträffar ganska ofta på mitt Friskis, och förstör min träning totalt. Jag har upptäckt att det är helt omöjligt att spänna en enda muskel korrekt när man gapskrattar. Dessa herrar förtjänar det inte, de är ju enbart sköna - men. Det ser ju så roligt ut med dessa korsetter, tafsandet och de hurtiga tillropen. Konstigt nog har jag aldrig sett två kvinnor i samma situation.
Går jag på fel gym, eller händer det inte? Ska man ta och börja? Vill nån hänga med mig till gymmet och klämma/vråla lite?

Kommentarer
Postat av: H som i Hanna

På mitt Friskis hänger det mest tanter och tonårsgrabbar. Tanterna kan man se genom fönstret till gruppträningen och det ser helt sjukt ut när de står och hoppar i takt som värsta Hitlerjugend. Tonårsgrabbarna ockuperar maskinerna i all jävla oändlighet eftersom de alltid tränar minst två i grupp och måste försöka bräcka varandra i antal repetitioner.

2011-01-10 @ 09:52:12
URL: http://hsomihanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0