Onsdagen

Min uppenbarelse idag kan bäst liknas vid leguanens rörelsemönster. Allt jag har gjort idag har gått långsamt.  Jag har hasat mig från rum till rum och med glasartad blick stannat upp, stirrat ut i tomma intet för att sedan vända tillbaka och göra om proceduren med en något ändrad rutt. Detta beteende kan sammanfattas i tre ord - Mitt I Semestern.  Ett outsägligt behagligt tillstånd.

Det enda jag har åstadkommit idag som närmast kan likna något produktivt var att laga spaghetti med köttfärssås till sambon och dennes klient som satt och diskuterade hemsidor och annat komplicerat datatjofräs. Böcker har jag också beställt idag, vilket gjorde mig nästan otillåtet upphetsad! Snart landar "A season in hell" av Arthur Rimbaud,  "Ham on Rye" av Charles Bukowski, "Howl" av Allen Ginsberg och "On the road" av Jack Kerouac i brevlådan! Då ska jag riktigt grisa ner mig i kulturellt navelskådande, kanske dricka lite rödvin, röka lite cigaretter och fantisera om hur det skulle vara om jag levde på deras tid, och drömma om möjligheten att jag skulle kunna skriva något så litterärt nydanande och viktigt.


Jag ska skriva en bok! Någon gång.
Kulturell!


Good times! Helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0