Discovery

Jag blir lite ledsen när människor rynkar på näsan åt Discovery channel, som om att det är en lägre form av allmänbildning. Jag lär mig jättemycket! Igår lärde jag mig om solstormar, om reptiler och om hur man tillverkar honung. Jag såg också ett vansinnigt spännande inslag om ögonlaserlaserkirurgi, men tyvärr handlade berättarrösten om hur man tillverkar tegel. Man måste ändå säga att det blev en spännande blandning. Bear Grylls lärde mig hur jag ska bete mig om jag måste överleva i bergen, hur man kokar tallbarste och äter ormar, maskar, råa fiskar samt skalbaggar. En liten refelktion gällande Bear - Allt är frukansvärt farligt, hela tiden! Och lurar det mot förmodan inte akut fara bakom hörnet, så har situationen
P-O-T-E-N-T-I-A-L att blir farlig väldigt snart. Det är både spännande och i förlängningen ganska utmattande.

Idag tänker jag spela tv-spel. Jag älskar att vara ledig.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh vad kul att du skriver! Vad skönt att få höra någon som bott där berätta om hur det är! Nu känns det mycket bättre, och JA! Willys och systemet ÄR viktigt för en student!! ;)

Läste lite mer i din blogg och såg att du skrev på en c-uppsats, vad pluggar du? Och pluggar du vid LiU? :)

2011-08-18 @ 13:44:44
URL: http://amandaberglin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0