Ölmåndag!

Jag blev glatt överraskad idag. Efter att ha förväntat mig något skeptiska blickar från mina medmänniskor när jag jag och Johanna traskade in på Tröls för att dricka öl en måndagskväll, så möts vi istället av en nästan fullsatt lokal. Om det är ett bra tecken att många människor inklusive jag själv anser det vara ett sunt tidsfördriv att öla på en måndagkväll vill jag egentligen inte spekulera i, men i vilket fall var det trevligt att vi inte var ensamma. 
Johanna blir man för övrigt väldigt glad av, uppskattar våra kvällar så mycket!
Min spindelfobi stack upp sitt fula tryne ikväll, det var väl den enda smolken i bägaren. Ett litet halvgenomskinligt vider hade mage att fira ner sig rakt i min personliga sfär (vilket för spindlar sträcker sig ett antal meter ut) vilket som vanligt fick mig att utstöta diverse gurglande ljud och ett annat skrik. En trevlig herre från bordet bredvid erbjöd sig efter en något för lång stund att avlägsna inkräktaren med en servett, medan hans bordssällskap tittade på mig med varierande grad av medlidande och löje i.
Vi hade även reflektionsgrupp i skolan idag, vilket är en omskrivning för meninglös sammankomst som ändå är trevlig då man får chans att träffa sina kursare. Efter att den något överenergiska ledaren hade terroriserat utvalda offer om framtidsmål, var dert bara min tur kvar och då var tiden slut. Så passande, för då kan vi ägna HELA nästa gång åt att tala om MIG och MINA MÅL vilket låter helt fantastiskt för en gummikäft som mig och horribelt för mina kursare.
Bra dag helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Ida-Mary

Nu kommenterar jag! Woho!

Å du, på måndag ska vi äta upp alla hennes kakor och glutta på finkammade jurister med scarfs så frågan är om det blir så himlans mkt tid till dina drömmar och mål ändå...:)

2010-12-06 @ 23:30:09
Postat av: Hanna

Så sant så sant IM, men jag kräver inte att någon lyssnar egentligen, sätt mig bara i ett hörn och låt mig prata på...!

2010-12-06 @ 23:34:34
Postat av: sara

Vaddå? Ska hon ta med en massa jurister på måndag? Det låter lite onödigt tycker jag.

2010-12-07 @ 20:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0