Mos

Jag är helt förstörd, och hjärnan känns som sömnmos. Det blir nästan aldrig bra när man somnar på dagen!
Hysteriskt ointressant dag idag förresten, då det inte hänt något alls, varken roligt eller trist. Jag var på den sista reflektionsgruppen för terminen, tog en fika med Sara och Linn och därefter hemgjorda hamburgare.


Jag vet inte alltså, jag har en föreställning om att i alla andra familjer så innebär hemmagjorda hamburgare (eller tacos, eller nåt annat lite pilligt) en mysig gemensam aktivitet som man både njuter av att göra och sedan av att äta upp. Hemma oss oss ser det lite annorlunda ut. Vi bestämmer oss alltid för att göra sådana här grejer när vi är svälthungriga. Själva maten tillreds med manisk hastighet under flåsig tystnad, och den mysiga ätstunden förvandlas mer till en feeding frenzy vars like man enbart ser hos undernärda hajar. Total fokus på matens intryckande i käften och total tystnad.


Hemgjorda hamburgare med vitlöksmajonnäs, ost, tomat, lök, sallad och bröd låter ju mysigt och gott när man beskriver det i alla fall

Källa choclit.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0