Helgen v. 49

Eftersom helgen v. 48 inte alls fick den uppmärksamhet den förtjänade ( förutom en Bob Hund-relaterad facebook-status) kommer här en recap av denna helgen.

Fredagen började med att jag vaknade, gick upp ur sängen när jag upptäckte att platsen bredvid mig var tom och traskade vidare ut i vardagsrummet. Där framför datorn satt min kära sambo, eller vad som en gång var min sambo. Han såg lite ut som han gått en boxningsmatch mot döden och förlorat. I och med att han hade en deadline för ett jobb hade han suttit uppe hela natten vid datorn, och var vid mitt uppvaknande inne på sin tjugofemte timme framför datorn. Jag ojade mig lite, sen satte jag igång med storstädning. Dagen framskred i städandets tecken, och på kvällen kom en drös tjejer hit för artt dricka vin! Jättemycket vin drack vi. Vid klockan ett på natten tyckte jag det var en fantastisk idé att sätta på Dirty Dancing ("Vilken MAN han var ändå"..."Jag kan ALLA repliker, jag säger dom EN SEKUND före - hör ni??") och hade då en tvångsvisning. Ingen orkade protestera, så det fick avsluta en mycket lyckad kväll.


Lördagen var lugn, lugn och lugn. Efter att ha vaknat klockan sju och insett att jag fortfarande var full gick jag och la mig igen och vaknade upp vid ett. På kvällen gick vi och såg Harry Potter-filmen igen och jag battlade med mina motstridiga känslor av "Vilken fantastisk film! Vad bra att se den en gång till, nu kan man ju liksom fokusera på detaljerna" till "Jag är alldeles för gammal för att se Harry Potter två gånger på bio, ungdomarna stirrar på mig". Med andra ord en alldeles lagom paranoid trevlig kväll.

Idag har jag inte gjort någonting alls. Släpade mig in i duschen då jag insåg var den skumma doften kom ifrån, annars...inget av värde. Nu ska jag se på Oceans. Jag hade glögg som skulle drickas till filmen, men den tog slut.


Hepp!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Lär finnas mer glögg i affären. Nya tag!

2010-12-12 @ 18:18:41
URL: http://danielfagerholm.webblogg.seLär fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0