Fula ord till ful maskin

Ibland kommer lusten över en. Lusten att dänga den satans datamaskinen i väggen och lyssna tillfredsställt till ljudet av datamaskinsdelar som krossas (eller vad de nu gör på moderna apparater). Känna att de aldrig kommer besvära en igen.
Jag "blåste" nämligen min dator för två veckor sedan. Att "blåsa" sin datamaskin innebär för er något sämre bevandrade i datamaskinsvärlden att man plockar bort all skit på maskinen och ominstallerar den på nytt. Har jag lärt mig. När jag såg på. För det var ju egentligen inte jag som utförde själva "blåsandet", utan Nico. Sedan dess har datorn ställt till med mer djävulskap än vad den gjorde innan "blåsningen".
Det enda positiva jag har tagit med mig från detta är ett helt gäng nya fräcka ord som jag numera använder i alla möjliga och omöjliga sammanhang och driver Nico till vansinne;


"Öh du, jag fragmenterar lite dårå" funkar ofta fantastiskt i vilken konversation som helst.


"Jag blåser disken va, sjysst" är en annan nybakad klassiker.


Funkar fantastiskt med min nya coola image som teknikintresserad. In the zone liksom.
Jag twittrar också, har TVÅ followers! Den ena är sambon, den andra en alldeles för snäll vän. Själv stalkar jag kändisar mest.

Mitt twitternamn är ju självklart hannalennart för den som inte redan fått nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0